قصه زندگی و حرفای ناگفتنی

اگه بیاد زندگیمو نثار چشماش میکنم*تموم آسمونمو زمین پاهاش میکنم

قصه زندگی و حرفای ناگفتنی

اگه بیاد زندگیمو نثار چشماش میکنم*تموم آسمونمو زمین پاهاش میکنم

طعم زندگی

یه همچین چیزی...

مثه هزاریه مُچاله ی
تَه ِ جیب ِ یه شوفر تاکسی!

مثه قطره ی مُفیه
نوک ِ دماغ ِ یه عَمَلی!

مثه عطره دَسمال ِ ابریشم،
تو آستینهِ پیرهنه یه خانوم خانوما!

مثه مقدس شدن ِ یه شمع،
وقتی که برق میره!

مثهِ رنگهِ کبود ِ خون ِ انار،
دورِ لبای یه پسرْ بچه!

مثه قشنگیه پشه ْ بند،
رو پُشت ِ بوم ِ مهتاب ْ زده!

مثه طعم ِ قرص ِ مسکن،
رو زبون ِ یه مریض ِ سرطانی!

مثه دایره های آبه حوض،
دورِه یه برگ ِ تازه مًُرده!

مثه ملّق زدن ِ کبوتر ِ جَلد،
وقتی رو بوم صاحبش فرود میاد!

مثهِ گریه کردن،
واسه مرگِ قهرمان ِ یه فیلم ِ سیاه سفید!

مثهِ نعره ی پهلوون ِ دورهْ گرد،
وقتی زنجیر ُ پاره می کنه!

مثه چرخش ِ سکـّه تو هوا،
قبل ِ نتیجه ی شیر یا خط!

مثهِ حرارت ِ الکل،
وقتی از گلو پایین می ره!

مثه موج ِ گندم ْ زار،
وقتی باد از وسط ِ خوشه هاش می گذره!

مثه تـُردیه مَردونگیهِ چراغ ْ
تو دستای پینه بسته ی یه پیرمرد!

مثه صدای اولین ترقّه،
تو غروبه سه شنبه ی آخر ِ سالْ !

مثه زمزمه کردن ِ یه آواز،
وقتِ رد شدن از یه کوچه ی خلوت!

یه همچین چیزیه زندگی!
نه شیرین ُ نه تلخ!
مثه طعم ِ گَس ِ ریواس!
مثه مزه ی آب!
مثه رنگ ِ هوا

 

نظرات 1 + ارسال نظر
وحید هستم شنبه 19 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 12:31 ب.ظ

چرا ؟
فقط بگو چرا ..


اینکه نظر منو تو باید تایید کنی ...
چرا نظر من بعد از تایید درج خواهد شد ؟

به من بر میخوره ...
تو هم که لزومی نمی بینی تایید کنی ...!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد